Zazdrość w związku 💔💔💔.

👉Zazwyczaj spowodowana jest lękiem jednego z partnerów przed porzuceniem/odrzuceniem ze strony ukochanej osoby. Przekonanie osoby (niezwykle rzadko fakty) są początkiem kryzysu. 

 👉Źródłem przekonań bardzo często są nasze wcześniejsze doświadczenia, nawet te wczesnodziecięce. To w naszym dzieciństwie tworzą się "matryce" relacji, z którymi idziemy w świat. To one mają wpływ na naszą umiejętność nawiązywania i utrzymywania relacji, na nasze w nich funkcjonowanie, okazywane zaufanie. 

 👉Nasza samoocena, poczucie własnej wartości jest również czynnikiem, który może mieć wpływ na to czy zazdrość pojawi się w naszym związku. 

 📌Jest jeszcze zapewne kilka innych czynników, które mogą być źródłem odczuwanej przez nas zazdrości i pojawiających się trudności w związku. Jeśli zależy nam na tym aby w związku poczuć się bezpiecznie, aby związek rozwijał się, był trwały czasem warto sięgnąć po pomoc specjalisty. Terapia par to narzędzie pomagające w zrozumieniu funkcjonujących w związku mechanizmów, strategii, źródło wiedzy o otwartej komunikacji i responsywności. 

 😟Efekt paradoksalny zazdrości może być taki, że to czego najbardziej się boimy, czyli porzucenia przez ukochaną osobę, będzie dzięki naszym zachowaniom, tym do czegoś nieświadomie doprowadzimy.

Pesymizm czy Optymizm

 👉Wielu badaczy i praktyków udowadnia, że można wyzwolić się z pesymizmu. Pesymista może nauczyć się być optymistą. Oczywiście nie chodzi tu o bezrefleksyjne stosowanie prostych zabiegów takich jak np. radosne podśpiewywanie, pogwizdywanie czy też powtarzanie frazesów „z każdym dniem wiedzie mi się lepiej”. 

 👉To co myślimy ma wpływ na efekt naszego działania. Jeśli towarzyszy nam przekonanie, że „cokolwiek nie zrobię to i tak nic nie zmienię” raczej nie podejmiemy działania, wycofamy się. Czy to poprawi nasz dobrostan??? Wątpliwe. 

 📌Sprawdź czy bliżej Ci do pesymisty czy optymisty: 

 😕Jeśli o trudnych, niepomyślnych sytuacjach myślisz w kategoriach „zawsze” „nigdy” „wszyscy” i przypisujesz im trwały charakter to masz prawdopodobnie pesymistyczny styl wyjaśniania. 

 🙂Natomiast jeśli myślisz w kategoriach „czasem” „ostatnio”, jeśli doposażasz swoje wnioski zastrzeżeniami i uważasz, że trudności mają charakter przejściowy to z dużym prawdopodobieństwem bliżej Ci do optymisty. 

 📌Badania wskazują, że osoby o pesymistycznym nastawieniu często traktują najzwyklejsze niepowodzenia jak absolutne klęski. Dopatrują się bardzo często swojej winy tam gdzie tak naprawdę jej nie ma. 

 🎯Co istotne… sposoby myślenia nie muszą być niezmienne. Jednym z bardziej istotnych odkryć psychologii ostatnich lat jest wniosek, że jednostka może mieć wpływ na własny sposób myślenia. Jaki wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie ma optymistyczny/pesymistyczny styl? 

 👉Optymiści rzadziej zapadają na choroby zakaźne w porównaniu z pesymistami 
 👉Sposób naszego myślenia o zdrowiu ma na nie wpływ 
 👉Optymiści prowadzą w sposób naturalny zdrowszy tryb życia niż pesymiści 
 👉Wykazano w badaniach, że optymiści żyją dłużej niż pesymiści 
 👉Optymiści mają mniejszą podatność na depresję 

 Optymizm odgrywa znaczącą rolę w bardzo wielu obszarach naszego życia, choć nie we wszystkich. Nie stanowi on panaceum, ale może uchronić nas przed depresją, pomoże poprawić naszą kondycję zarówno fizyczną jak i psychiczną oraz poprawić nasze samopoczucie. 


#psycholog #Psychologia #dobrostan #pesymizm #optymista #pesymista #Optymizm #zdrowie #dobrostanpsychiczny #depresja #energia #kondycja #kondycjapsychiczna #samopoczucie #zdroweżycie #wartościoweżycie

Gaslighting. Przemoc "w białych  rękawiczkach"

STOP Przemocy! 

Gaslighting to forma przemocy psychicznej. Sprawca przemocy stosuje wobec innej osoby działania, które mają na celu wprowadzenie jej w błąd, kontrolowanie poprzez sprawianie, że zaczyna (ta osoba) wierzyć w rzeczy, które nie są prawdą, nie miały miejsca itd. 

To sugerowanie osobie, wmawianie jej, że jest osobą chorą psychicznie, że "coś z nią nie tak". 

To bardzo bolesna, krzywdząca forma psychicznego znęcania się nad drugim człowiekiem. Jej celem jest osłabienie "ofiary", przejęcie kontroli nad nią poprzez wzbudzenie w niej poczucia, że traci kontakt z rzeczywistością. 


Przykłady: 
"Ty jak zwykle sobie coś wymyślasz, jak zwykle Ci się zdawało" 

"Zastanów się, tylko Ty to tak widzisz, czy to nie dziwne?" 

"Co z Tobą jest nie tak?"  

"Jesteś nienormalny, musisz się leczyć"  

"Masz znowu jakieś przewidzenia" 

STOP Przemocy! Gaslighting to ciężko uchwytna forma przemocy w "białych rękawiczkach", z którą należy walczyć, której nie można ignorować.

Zdjęcie: źródło internet deon.pl
#przemoc #przemocpsychiczna #moc #GASLIGHTING #psycholog #Psychologia #stopprzemocy #terapia #psychologgrudziądz

Wojna. Trudna rzeczywistość

To co się dzieje za naszą granicą to fakt. Druzgocący fakt, trudny do zrozumienia, budzący przerażenie. 

Tak - za naszą granicą trwa wojna. Trudno uwierzyć, że to się dzieje naprawdę. To, że czujemy lęk, niepokój, bezradność to naturalne. Czują to dorośli, czują też dzieci. Być może w naszym środku rozbrzmiewa krzyk "to się nie dzieje naprawdę!".

Nikt z nas nie był na to przygotowany. Ani my dorośli a tym bardziej dzieci. Nasze dzieci mogą czuć w związku z tym co się dzieje bardzo duże przerażenie, nie rozumieją co się dzieje ale bardzo boją się o swoich rodziców. Rodzic jest dla dziecka najważniejszą osobą, która zapewnia mu przetrwanie. 

Jak i czy można pomóc, wesprzeć dzieci w kryzysie? 
Być może chcąc ochronić swoje dzieci lub z powodu własnego strachu omijamy temat, zbywamy pytania dzieci, omijamy wzrokiem zaniepokojone spojrzenia dziecka. Czy to dobre rozwiązanie? Czy powinniśmy rozmawiać z dzieckiem o tym co się dzieje? Według mnie tak. Dziecko i tak wie, czuje, że dzieje się coś niepokojącego, słyszy informacje w mediach, zauważa nasze zaniepokojenie. Gdy szepczemy, unikamy rozmów jego niepokój zamiast opadać, wzrasta. Pozostaje z tymi bardzo trudnymi emocjami samo. 

Zapytaj dziecko czy ma jakieś pytania, zapewnij, że chcesz rozmawiać i odpowiesz na jego pytania. Nie wstydź się własnych uczuć. Nie musisz "udawać" bohatera. To niezwykle ważne abyśmy to my jako dorośli, jako rodzice udzielali dziecku adekwatnych informacji i korygowali te, które - być może w zniekształconej postaci - otrzymały poza domem. 

Dostosuj język i zakres informacji do możliwości dziecka. Odpowiadaj na zadane pytania tylko w takim zakresie jakie dziecko w danym momencie może zrozumieć i chce przyjąć. Nie zasypuj dziecka zbyt wieloma informacjami. Nie oszukuj. Nie bagatelizuj emocji dziecka. Dziecko może czuć mnóstwo, trudnych dla niego emocji - zaopiekuj się nimi. 

Nazywaj rzeczy i emocje po imieniu. Powiedz, że informacja o wojnie u większości ludzi budzi lęk, strach bo nasz umysł odbiera to jako zagrożenie. Powiedz, że Ty też reagujesz podobnie. Nie chodzi o to aby zalewać dziecko własnymi lękami, nie absolutnie nie. Chodzi o okazanie zrozumienia i szacunku dla jego emocji. 

Zauważ emocje dziecka, znormalizuj je, zaopiekuj się nimi. Powiedz, że ma prawo czuć to co czuje. 

Zapytaj dziecko co wie, co myśli na temat wojny. Być może usłyszało ono "zniekształcone" informacje od swoich rówieśników. Rozmawiając z dzieckiem możesz skorygować, wytłumaczyć pozyskaną przez niego wiedzę. 

Nie oszukuj dziecka i nie składaj zapewnień, obietnic bez pokrycia. Jeśli nie jesteś czegoś pewna(y) powiedz o tym. Bądź prawdziwa(y). Rozmawiaj o faktach. Powiedz o tym, że na ten moment wojna dzieje się w innym kraju. Dzielą nas setki, tysiące kilometrów. Możesz wspomnieć o tym, że nasz kraj może liczyć na wsparcie wielu innych państw. 

Zastanów czy oglądanie wiadomości w obecności dziecka będzie dla niego korzystne. 

Zwracaj uwagę na zachowanie twojego dziecka, na jego reakcje. Dziecko w różny sposób może manifestować cierpienie, którego doświadcza. 

Zapewnij dziecku poczucie bezpieczeństwa, postaraj się w tym trudnym okresie spędzać z nim czas. Zadbaj o wypoczynek i relaks własny i dziecka. Zadbaj o zachowanie codziennej rutyny, rytmu dobowego. To pomaga poczuć się bezpieczniej. Przewidywalność dnia codziennego pozwala obniżyć napięcie. Jeśli dziecko uczestniczyło w jakiś aktywnościach, zajęciach niech robi to dalej. Nie dokarmiajmy lęku. Nie wzmacniajmy go niesprawdzonymi informacjami. Trzymajmy się faktów. Panika nie jest dobrym doradcą. 

Nie mamy bezpośredniego wpływu na to co się dzieje za naszymi granicami jednak mamy wpływ na to jak i czy dbamy o siebie. Jeśli zadbamy o siebie, zaopiekujemy się swoimi emocjami mamy szansę zachować zdrowy rozsądek, podejmować właściwe decyzje, otoczyć troską tych najbardziej potrzebujących. Jeśli czujesz, że to co się dzieje nadmiernie obciąża Ciebie lub Twoich bliskich skorzystaj ze wsparcia specjalisty. 

#psycholog #ukraina #wojna #wsparcie #lęk #strach #emocje #trudność #cierpienie #psycholog #jakpomócdziecku #dziecko #zachowajspokój #fakty #normalizacja #pomoc #psychologgrudziądz #pomocpsychologiczna 

Brak wybaczenia to karanie siebie za czyny, które popełnił ktoś inny.

Przebaczyć to nie to samo co zapomnieć. Tak naprawdę dla sprawcy krzywdy to czy wybaczymy czy zapomnimy nie ma większego znaczenia.

Jednak, co najważniejsze, dla nas samych różnica jest ogromna. Gdy nie wybaczamy tak naprawdę sami zadajemy sobie cierpienie, generujemy wiele nieprzyjemnych emocji, które tak naprawdę uderzają tylko i wyłącznie w nas.

Przebaczając tak naprawdę robimy ukłon we własną stronę ❤. Jest to wyraz najgłębszej troski o siebie ❤. Nie robimy tego dla sprawcy.

Trwanie w żalu i gniewie powoduje przewlekły stres. Konsekwencji może być wiele m.in:
👉 emocjonalne zamknięcie
👉 depresja
👉 obwinianie się, zaprzeczanie
👉 oskarżanie
👉 zawstydzenie
👉 poszukiwanie odwetu
👉 izolacja, wycofanie..

Gdy nie wybaczamy żyjemy wówczas w ciągłym stresie, prowadzącym zdecydowanie do wypalenia, zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego.

Kiedykolwiek odczuwamy przedłużający się stres lub napięcie i zmagamy się z długotrwałym gniewem, podwyższony poziom hormonów ma wpływ na serce, układ nerwowy i odpornościowy organizmu, co w konsekwencji czyni nas bardziej podatnymi na nowotwory.

Objawami tego we wczesnej fazie są bóle głowy, skurcze mięśni, problemy ze snem, trawieniem, wrzody oraz oczywiście depresja.

Według raportu Duke University Mediacal School z 1995 roku, zabójcą numer jeden w USA nie był rak, choroby serca, AIDS ani żadna ze zwykle cytowanych przyczyn śmierci. Zamiast koncentrować się na chorobach, naukowcy badali postawy i emocje , a jako zabójcę numer jeden określili skłonność do niewybaczania.

Brak wybaczenia powoduje utknięcie w „negatywnych emocjach”,
pogarsza nasze samopoczucie, zdrowie, funkcjonowanie oraz ogólne poczucie dobrostanu.

Wybaczyć to nie to samo co zapomnieć, można pamiętać i wybaczyć dzięki czemu zadbamy o siebie, swoje zdrowie, samopoczucie i dobrostan 🍀

 

#psycholog #dobrostan #szczęście #wybaczenie #wybaczyć #zapomnieć #troskaosiebie #zdrowie #zdrowiefizyczne #zdrowiepsychiczne #nauka #wiedza #Psychologia #samopoczucie #depresja #emocje #przebaczenie #otwartość #wolność #spokój #długieżycie #psychologgrudziądz #grudziądz #sopot #psychologsopot #psychologonline

 

 


Przychodzimy na świat z naturalnym, zdrowym poczuciem własnej wartości. Niestety, zdarza się tak, że wraz z czasem "gubimy" gdzieś ten naturalny dar. Często odbywa się to za sprawą oddziaływań naszego najbliższego otoczenia, osób bliskich. Rzadko jest tak, że mają oni świadomość tego co robią, do czego prowadzą podejmowane przez nich działania lub brak pewnych aktywności a także słowa, które kierują w naszą stronę.

Dobra informacja jest taka, że jest to obszar, nad którym można pracować. Możemy odzyskać nasz naturalnym potencjał - poczucie własnej wartości.

🤔Co to jest właściwie poczucie własnej wartości????

Najbardziej do mnie przemawia definicja, że "jest to realistyczna, doceniająca opinia o sobie samym". Jest ona uczciwa, dokładna, adekwatna oraz wskazująca na przyjazne wobec siebie uczucia. Jest to świadomość swoich mocnych stron a także obszarów, w których jesteśmy słabsi (przecież niezbyt realnym byłoby oczekiwanie, że w każdym obszarze życia będzie najlepsi) i akceptacja tego. Jest to bezwarunkowa akceptacja siebie - akceptujemy siebie takimi jakimi jesteśmy a nie tylko wtedy gdy......

Nasze poczucie własnej wartości w sposób naturalny ulega delikatnym zmianom. Może być jednak tak, że pod wpływem pewnych czynników np. szkodliwych oddziaływań otoczenia może ulec ona załamaniu. Można jednak powrócić do siebie, odzyskać własne poczucie wartości podejmując w tym kierunku określone działania czy też korzystając z pomocy w tym zakresie ze strony specjalisty. Warto o siebie zadbać, pozwolić sobie pomóc aby każdy dzień stanowił źródło radości i satysfakcji a kolejne wyzwania, przed którymi stawia nas życie były łatwiejsze do pokonania.

Czy wiesz, że poczucie własnej wartości:

  • jest jednym z ważniejszych wyznaczników szczęścia
  • ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia, zarówno        fizycznego jak i psychicznego
  • brak poczucia własnej wartości może przyczynić się do wielu problemów zdrowotnych np. depresja, nadmierny lęk, stres, bóle głowy, bezsenność czy problemy gastryczne itd.
  • jest podstawą rozwoju człowieka
  • wiąże się z większym zadowoleniem z życia, relacji
  • wiąże się z wyższym poziomem szczęścia
  • zwiększa motywację do zaangażowania w życie, pracę, edukację
  • jest jednym z predyktorów osiągnięć,
  • zwiększa poczucie dobrostanu w życiu
#poczuciewartości #poczuciewłasnejwartości #zdrowie #zdrowiepsychiczne #psycholog #psychologonline #terapeuta #terapiaonline #mentalhealth #mentalillness #happiness #rozwój #kometencje #motywacja #siła #emocje #samoocena #samooakceptacja #szczęście

 


Czy zauważyłeś/zauważyłaś jak często porównujemy się do innych. Z zapartym tchem potrafimy śledzić social media, słuchać różnych opowieści. Obserwujemy konkretne, mniej lub bardziej znane osoby. Zaczynamy i kończymy dzień od "spotkania" w wirtualnym świecie. Oglądamy zamieszczone zdjęcia (piękne są), czytamy opisy niezwykłego, pięknego, usłanego sukcesami i szczęściem życia. Trochę, być może, mamy wrażenie, że uczestniczymy w tym wyjątkowym życiu? Skoro "widzimy" się z tą osobą/osobami kilka razy dziennie to też możemy mieć poczucie znajomości, nawet przyjaźni. Niektóre wpisy, mamy wrażenie, są nawet do nas adresowane... Niezwykle istotne pytanie chciałabym w tym miejscu zadać: czy dzięki temu czujemy się dobrze, lepiej? 

Niestety z niepokojem zauważam, że znacznie częściej obserwując życie innych osób porównujemy się do nich i zaczynamy czuć się coraz gorzej:

"ona to ma figurę", "on to ma szczęście" "ona ciągle jest na jakiś fajnych wyjazdach, a ja...." "on to ma kasy, może sobie pozwolić na wszystko" "jej to się wszystko udaje", "ona to odniosła sukces, dom, praca, wakacje, przystojny chłopak...", "no tak, mi to się nigdy nic nie udaje", "chciałabym być taka jak ona.." itd.

Może czas zadbać o siebie i swoje samopoczucie? Zobaczyć siebie jako wartościową, wyjątkową osobę.

Kilka przydatnych informacji:
- w social mediach zazwyczaj prezentujemy swój najlepszy, nie zawsze zgodny z codzienną rzeczywistością, wizerunek
- niezbyt często wrzucamy fotki ze "zwykłym" śniadaniem np. typu chleb z żółtym serem i herbata - zaazwyczaj gdy wykreujemy piękne wizualnie śniadanie wtedy chwalimy się nim przed światem - nie oznacza to przecież, że zawsze tak jemy
- gdy spędzamy kolejne wakacje na działce (nawet jeśli sprawia nam to przyjemność) rzadko wstawiamy zdjęcie opatrzone tytułem "moje wymarzone wakacje"
- nie robimy sobie fotki gdy po nieprzespanej nocy z powodu kataru własnego lub własnych dzieci nie przespaliśmy nocy a nawet jak zrobimy to raczej rzadko odczuwamy pokusę aby taką fotkę wrzucić w social media

Prawdziwe życie nie wgląda tak jak kreowane jest w social mediach więc w jakim celu porównywać się do czegoś czego być może nie ma?

Każdy z nas jest inny i wyjątkowy. Warto zadbać o relację ze sobą. Zauważyć to co mamy w sobie dobrego. Cieszyć się tym.
Każdy z nas ma też słabsze strony (nie można przecież być we wszystkim naj) i to jest naprawdę ok.

Spojrzałam na róże w wazonie. Każda inna choć podobna do drugiej. Czy mogę wybrać, która najpiękniejsza? Która jest lepsza od innej? Nie. Każda jest wyjątkowa, ma swój urok a razem tworzą niezwykłą kompozycję.
Tak więc bądźmy jak te róże. Wraz z innymi ludźmi, trochę podobnymi a jednak zupełnie rożnymi twórzmy przyjazną przestrzeń. 


#psycholog #byćsobą #zdrowiepsychiczne #psychologonline #terapia #terapeuta #psychologia #psychologist #psychology #mentalillness #mentahealth #siła #moc #porównywanie #akceptacja #samooakceptacja #poczuciewłasnejwartości

 


Na zdrowie człowieka i to zarówno fizyczne jak i psychiczne wpływ ma wiele czynników. Należą do nich m.in. czynniki genetyczne, styl życia (odżywianie, aktywność fizyczna, sen, "higiena" psychiczna), środowisko w jakim żyjemy, opieka zdrowotna.
Jednym z bardziej istotnych czynników, na który tak naprawdę to my mamy największy wpływ, jest styl życia. Jest to czynnik można powiedzieć "ogólnodostępny", tak naprawdę to od nas zależy czy go wykorzystamy czy nie.
Już od wieków wiadomo, że to co jemy ma znaczący wpływ na to jak funkcjonujemy. Sposób odżywiania wpływa na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne, nasze samopoczucie i długość życia.
👉 łatwo możemy zauważyć zależność pomiędzy naszym samopoczuciem a tym czy jesteśmy głodni. Gdy odczuwamy głód nasz nastrój często ulega obniżeniu, czujemy dyskomfort, czasem nerwowość, złość. Spadek poziomu cukru wpływa na nasze samopoczucie psychiczne.

Zauważyć można niepokojące dane mówiące, że pomimo rozwoju w zakresie wiedzy medycznej, stosowanej farmakologii, metod terapeutycznych itd. cały czas mamy do czynienia ze wzrostem statystyk dotyczących obszaru zdrowia psychicznego. Wiele działamy w zakresie sposobów leczenia, farmakoterapii. Niestety nasza świadomość w zakresie stylu życia, żywienia, snu, aktywności fizycznej i wpływu tych czynników na zdrowie jest ciągle niewielka. Mamy niebezpieczną tendencję do wyboru leczenia zamiast zapobiegania-profilaktyki. Tak – profilaktyka jest niezwykle ważna i skuteczna.
Mamy coraz większą świadomość zależności pomiędzy stylem żywienia a chorobami somatycznymi takimi jak np. cukrzyca, choroby nowotworowe. Zdajemy sobie sprawę w jaki sposób na nasze zdrowie wpływa nadmierna masa ciała. Potrafimy zrozumieć, że to co jemy wpływa na to jak będzie postępować leczenie chorób somatycznych.
W przypadku chorób natury psychicznej świadomość wpływu sposobu żywienia na ich powstawanie i skutecznośc leczenia jest nadal niewystarczająca. Jednak fakt jest taki, że jest to niezwykle istotny czynnik, który wpływa zapobiegawczo a w przypadku zaistnienia problemów zwiększa skuteczność leczenia.


👉 badania pokazują istotny wpływ sposobu żywienia na skuteczność terapii epizodów depresji.
👉 naukowcy dowiedli również duży wpływ żywienia na pojawianie się stanów lękowych, psychotycznych, zaburzeń poznawczych, schizofrenii..


Warto więc w sposób świadomy wybierać produkty, które się spożywa. Przede wszystkim zaleca się unikanie żywności wysoko przetworzonej. Zbyt duża podaż cukru również nie jest wskazana. Dobrze zbilansowana dieta i aktywność fizyczna mają niezwykle istotny wpływ na nasze zdrowie.

 

Źródła:
Sakowski Łukasz, Wpływ jedzenia na psychikę
Walczak Małgorzata, Kiedy mózg spotyka jelito, czyli o znaczeniu odżywiania dla zdrowia psychicznego; (2018)
www.instytutpsychodietetyki.pl
#psycholog #psychologia #pomocpsychologiczna #wsparcie #terapeuta #terapiaonline psychologonline #health #zdrowie #zrowiepsychiczne #mentalhealth #mentalillness #świadomejjedzenie #wiemcojem #stylżycia #stylodżywiania #odżywianie 

Według najnowszych badań w najbliższych latach choroby psychiczne staną się dominującym problemem zdrowotnym na świecie. Nie jest tajemnicą, że zdrowie psychiczne łączy się bezpośrednio ze zdrowiem fizycznym. Co za tym idzie, jeśli w porę nie zadbamy o nasze zdrowie psychiczne będzie miało to również swoje negatywne konsekwencje w obszarze zdrowia fizycznego. Ma to bezpośredni wpływ na jakość naszego życia, poczucie dobrostanu i długość życia. 

Jeśli zależy nam aby w dobrym zdrowiu fizycznym i psychicznym dożyć późnych lat warto już dziś zadbać np. o swoje emocje. Zaopiekowanie się tym obszarem naszego życia jest naprawdę skutecznym sposobem na zdrowe życie. 

Życie bez doświadczania różnego rodzaju stresów, napięć, strat nie jest możliwe dlatego tak istotnym jest poznanie i stosowanie odpowiednich działań profilaktycznych w tym zakresie. Jeśli nauczymy się w jaki sposób radzić sobie z wszelkiego rodzaju napięciami, czynnikami stresogennymi ich szkodliwe działanie na nasz organizm możemy zminimalizować.

Jeśli w naszym życiu pojawiają się trudne sytuacje, które stanowią dla nas, na dany moment, nadmierne obciążenie warto skontaktować się ze specjalistą i pozwolić sobie pomóc. Tłumione emocje niestety nie znikają. Zalegają w naszym organiźmie, kumulują się i w najmniej spodziewanym momencie "wielką falą" powracają pod postacią np. stanów lękowych, epizodów depresji, chorób somatycznych, dolegliwości bólowych czy wybuchów agresji. 

Korzystając z pomocy specjalisty, wprowadzając odpowiednie działania profilaktyczne dbamy o swoje zdrowie i życie.


Copyright (c) 2022, Wszelkie prawa zastrzeżone. Gabinet  Psychologiczno-Terapeutyczny "Papilio"
Liczba odwiedzin: 8807